vineri, 6 noiembrie 2015

O lectie de viata

Dragilor,

 Astazi se implineste o saptamana de la nefericitul eveniment. Desi nu am fost implicat in vreun fel si nici vreun cunoscut de-al meu, am constientizat ca i se poate intampla oricui.
Am realizat in acest week-end trist ca suntem atat de vulnerabili si ca nu suntem atat de puternici pe cat ne credem.

Am trecut in revista zecile de cluburi in care am fost in mai multe randuri si am realizat ca am avut noroc. Am avut noroc ca sunt astazi sanatos. Si pot sa atribui acest noroc pe mai multe planuri, nu doar in ceea ce priveste noptile pierdut in cluburi.

Am plans mult, m-am identificat cu cei carbonizati. "Mie nu mi se intampla!" si "Merge si asa!" sunt concepte pe care fiecare dintre noi ar trebui sa le daramam si ceea ce alegem sa facem, sa facem bine!

La inceput nu am stiut despre ce e vorba. O cunostinta imi spune la telefon ca au ars niste satanisti, nu am luat nicio atitudine pentru ca nu stiam despre ce era vorba. Dupa aceea am inceput sa vad filmulete pe facebook si tv. Nu auzisem de acest club si nici de formatia in cauza. Nu sunt un fan al rock-ului, insa ei chiar sunau bine! Din curiozitate am cautat pe google maps sa vad unde A FOST acest club, cand colo, primele doua poze erau cu oameni suprapusi carbonizati. Atunci a inceput declicul tristetii pe care am simtit-o in ziele ce au urmat.

Am inceput sa imi dau seama de gravitatea si de durerea prin care au trecut. Toti oamenii care au participat in vreun fel la aceasta tragedie, raman marcati. Odata m-am ars superficial pe antebrat incercand sa scot o tava din cuptor. A durut groaznic si a tinut trei saptamani, dapai cand esti ars 50% din suprafata corpului si hainele s-au facut una cu pielea. Cumplit!

De aceea trebuie fiecare dintre cei implicati sa isi caute puterea de a trece peste in fortele proprii. Si sa fie sustinuti neconditionati de cei dragi. IUBIREA este cea care ne vindeca de ORICE!
Viata nu va mai fi la fel pentru niciunul dintre cei care au participat sau au fost implicati. Tragediile de acest fel ne arata ca fiecare clipa traita este importanta. Ne arata cat de important este sa fim sanatosi si cat de insignifiante sunt lucrurile materiale in astfel de catastofe.

Cat a contat fiecare secunda pentru cei care erau prinsi in clubul ce ardea si cum pierdem ani din viata noastra gandindu-ne la ce nu avem. Am realizat ca in cazul unei catastrofe, diferenta dintre viata si moarte o face de la ce ai mancat la pranz, pana la cat de repede iti dai seama de ce se intampla si care sunt urmarile, pana la conditia fizica si cu ce esti imbracat.

Am vazut imagini si poze cu cei care au fost prezenti acolo, erau oameni normali, oameni de calitate. Nici vorba de satanisti. Am inteles ca s-a creat aceasta imagine despre acel club pentru ca au avut loc si evenimente mai putin ortodoxe. Insa lumea vorbeste, vorbeste mult si mesajul se distorsioneaza si se indeparteaza de adevar. Eu unul am vazut oameni minunati, oameni buni, oameni frumosi.

Oare un satanist isi risca viata sa ii salveze pe altii? Doar asta arata ce oameni de calitate. Oameni de care aceasta tara are nevoie. Oameni de care eu am nevoie sa fiu inconjurat!

Din pacate toate lucrurile bune cer sacrificii. A fost nevoie de o tragedie pentru a ne mobiliza si a ne spune OFurile fata de tot ceea ce se intampla in aceasta tara.

In urma unui eveniment creat pe facebook am ajuns intr-o piata cu cateva sute de persoane care s-a trasformat in zeci de mii. Mi-a placut. Civilizat, nu am auzit o injuratura si cu o majoritate de oameni de calitate din diverse domenii: artisti, ziaristi, corporatisti etc.. Ma bucuram sa constat ca exista astfel de oameni. Oameni care in alte conditii stau ascunsi, in aturajele lor, de mizerie. Aplaudau fiecare pompier care le iesea in cale. Am auzit diverse povesti de viata si fiecare cu OFul lui despre Romania. Cei care au fost prinsi in trafic, aratau empatie cu noi cei care defilam. Mai erau unii instigatori care spuneau chestii despre jandarmi si nu intelegeam de ce, pentru ca ei isi faceau doar treaba (jandarmi care plangeau in timp ce scoteau victime din club). Dupa aceea il vedeam pe capul instigatorilor vorbind cu un tip de la Jandarmerie pe care scria DIALOG. Dupa care altul din grupul de instigatori, ma sfatuia sa incepem sa impingem si sa le spun si celor din spate.

Si uite asa a urmat si o a doua seara in piata si o a treia seara...

Oamenii sunt diferiti si usor de influentat. Fiecare om este unic si deci are credintele proprii. Este de bun simt sa respecti fiecare credinta. Insa unele afirmatii (cred ca multe in goana dupa atentie sau dorinta de putere) sunt paranoice. Ex.: Ca serviciile au lucrat la aceasta tragedie ca sa deturneze puterea si cate si mai cate.

De cand am constientizat cat de important este sa ai principii sanatoase si sa fii o persoana integra, am tot incercat sa conving cu argumente, ca onestitatea este cea mai dreapta cale. Fiecare dintre noi construim aceasta societate. Avem puterea exceptionala de a alege sa nu incurajam ceea ce nu ne place in aceasta tara, fiecare dintre noi! Alege statutul de om corect si nu te vei compromite niciodata.

Acum este momentul cand multi simt ca ar avea o sansa sa puna mana pe putere. Persoane care in alte conditii nu ar fi avut nicio sansa. Trebuie sa le aratam ca ne dorim un alt sistem de valori. Avem o tara cu oameni destepti si cu tineri sclipitori, insa nu este de ajuns.
Am constientizat in urma cursurilor pe care le tin, ca problemele apar de la fuga de responsabilitate. Asta se intampla si cu clasa politica, doresc sa aleaga doar beneficiile si cand o dau de gard, spun ca sunt acoperiti de hartii. Nu au decenta sa isi asume greseala! De aceea avem nevoie de oameni responsabili, nu doar de oameni destepti. Fara sa ne asumam, de teama sa nu gresim, nu avem cum sa evoluam!

Doamne-Ajuta!



4 comentarii:

  1. Buna seara ! Catalin
    Cu mare placere vin uneori si citesc acest blog ,minunat scris de un OM MINUNAT si f.f. inteligent ,felicitari ,te cunosc decand erai in concursul mpfm ,am fost sustinatoarea ta ,bravooooooo!

    RăspundețiȘtergere
  2. Trist,Cătălin......Dar ma bucur ptr. tine ca esti sănătos!

    RăspundețiȘtergere

Cate sedinte sunt necesare pentru a indeparta un tatuaj?

CATE SEDINTE SUNT NECESARE PENTRU A INDEPARTA UN TATUAJ? Publicat de 23 iunie 2020 de  catalinmovileanu Salutare, Dupa pret, prima intrebare...